Ωδή στον «Godzilla” της αυτοκίνησης, το Nissan ( Skylline) GT-R.
Ο Godzilla είναι ιδέα! Δεν αναφερόμαστε στο διάσημο ιαπωνικό τέρας που πρωταγωνιστεί σε Sci-fi ταινίες.
Άλλα σε ένα άλλο τέρας, με τέσσερις τροχούς που αποτελεί φόβητρο για όλους όσους τολμίσουν να αμφισβητήσουν
την αξία του. Αποτελεί , ίσως, το μοναδικό σκληροπυρηνικό supercar που έχει κατασκευαστεί ποτέ σε ιαπωνικό εργοστάσιο. Κακά τα ψέμματα, το GT-R περί αυτού ο λόγος δεν είναι ένα σπορ αυτοκίνητο. Είναι ιδέα….
Με φανατικούς φίλους σε όλο τον κόσμο, έχει καταφέρει στο πέρασμα των δεκαετιών να κάνει πολλά πανάκριβα υπεραυτοκίνητα να τρέμουν και μόνο στο άκουσμα του. Είναι, ίσως, το πιο «αλήτικο” supercar που κυκλοφορεί στην «πιάτσα”- το μοναδικό που είναι αναγνωρίσιμο άπλα και μόνο από το ιδιαίτερο παρατσούκλι του : Godzilla…
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ NISSAN GT-R 2016!

Το είδαμε να πρωταγωνιστεί σε αρκετές ταινίες του πετυχημένου σήκουελ ” Fast and Furious” αποτελώντας μια μηχανή που παράγει αδρεαλίνη και που… σκοτώνει κάθε αντίπαλο που θα τολμήσει να βρεθεί στο διάβα της, στις αυτοσχέδιες, παράνομες κόντρες που διεξάγονται στην πόλη ή στα περίχωρα, όταν η νύχτα πέφτει και οι ήχοι από τα ” πειραγμένα” δονούν την ατμόσφαιρα….

ΤΑ GT-R ΣΤΟ FAST AND FURIOUS!

– The Fast and The Furious/ 1995 Nissan Skyline GT-R R33
– 2Fast2Furious/ 1999, Nissan Skyline GT-R R34
– The Fast and The Furious : Tokyo drift/ 1996 Nissan Skyline GT-R R33
-Fast and Furious/ 2002 Nissan Skyline GT-R R34
– Fast Five ( Fast and Furious 5 : Rio Heist) / 1971 Nissan Skyline GT-R KPGCIO
– Fast and Furious 6/ 2011 Nissan GT-R R35 and 2012 Nissan GT-R R35 Bensopra
-Fate of the Furious/ 2012 Nissan GT-R R35

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ GODZILLA

Ξεκίνησε το 1969 ως Skyline GT-R. Το Skyline ήταν μοντέλο της prince που πρωτοκυκλοφόρησε το 1995. Η γκάμα περιελάμαβανε διάφορα ειδή αμαξώματος, από coupe, sedan, station wagon, μέχρι crossover, convertible και pickup. Το 1969 τρία χρόνια μετά τη συγχώνευση της prince με την Nissan, κυκλοφόρησε το πρώτο Skyline GT-R ( όπου GT-R – GRAN Turismo Racer), ένα τετράπορτο sedan με 2λιτρο κινητήρα με 160 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 177 NM ροπής στις 5600 σ.α.λ. Η δύναμη περνούσε στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων. Τον Μάρτιο του 1971 κυκλοφόρησε και σε coupe αμάξωμα.
Η δεύτερη γένια του skyline GT-R εμφανίστηκε το 1973 και έμεινε στην παραγωγή για μόλις μια χρονιά. Είχε coupe αμάξωμα, δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς, αλλά δεν είχε την ίδια εμπορική επιτυχία λόγω της παγκόσμιας πετρελαικής κρίσης που ξέσπασε εκείνη την χρονιά. Χρειάτηκε να περάσουν 16 χρόνια μέχρι να έρθει η επόμενη γενιά που κυκλοφόρησε το 1989 σε δίπορτο κουπέ αμάξωμα και έμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1994. Το Skyline GT-R εκείνης της περιόδου ήταν γνωστό με την κωδική ονομασία R32. Ήταν τετρακίνητο και χρησιμοποιούσε έναν νέο κινητήρα εξακύλινδρο twin turbo 2,6 λίτρων που απέδιδε περίπου στους 276 ίππους και 316 Nm ροπής. Στην αγωνιστική του έκδοση, όπου οι μηχανικοί της Νissan είχαν εξελίξει και κατασκευάσει νέο μπλοκ και νέο καπάκι κινητήρα, η απόδοση έφτανε στην μέγιστη τιμή της τους 650 ίππους!
Τον ιουλιο του 1989 το περιοδικό «wheels” της Αυστραλίας ήταν αυτό που χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το παρατσούκλι «Godzilla” – εμπνευσμένο από το ομώνυμο τέρας για να χαρακτηρίσει το Skyline GT-R. Ήταν τόσο πετυχημένο που χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα. Το 1995 ήρθε η τέταρτη γενιά, με την κωδική ονομασία R33. Διαθέσιμο σε κουπέ και sedan αμάξωμα, το νέο GT-R Skyline χρησιμοποιούσε σχεδόν ίδιο κινητήρα με τον προκάτοχο του (R32). Η παραγωγή του ολοκληρώθηκε στις 9 Νοεμβρίου του 1998. Τον Νοέμβριο του «97” είχε κυκλοφορήσει μια ειδική έκδοση εξελιγμένη από τι αγωνιστικό τμήμα της Nissan, Nismo, με την ονομασία 400R.
Με τις απαραίτητες τροποποιήσεις, η απόδοση του μοτέρ, το οποίο είχε αυξημένη χωρητικότητα στα 2,8 λίτρα (από 2,6), εκτοξεύτηκε στους 400 ίππους (και 470 Nm ροπής) και μπορούσε πολύ να φτάσει τους 500 με κάποιες ρυθμίσεις στα turbo. H Νισμο είχε θέσει ως στόχο την παραγωγή 100 400R, άλλα τελικά η παραγωγή σταμάτησε στα 44… Τον Γενάρη του 1999 κυκλοφόρησε η πέμπτη γενιά με την κωδική ονομασία R34. Υπήρχαν διάφορες εκδόσεις, με τα βασικά χαρακτηριστικά του κινητήρα πάντων να μην αλλάζουν.
Το τελευταίο μοντέλο της γενιάς, ήρθε τον φλεβάρη του 2002 και ονομαζόταν Skyline R34 GT-R Nur. Όπου Nur, η φημισμένη πίστα του Nurburgring, που αποτέλεσε και το βασικό πεδίο εξέλιξης του εν λόγω μοντέλου. Με αναβαθμίσεις στα turbo η απόδοση έφτανε εύκολα τους 330 ίππους, ασχέτως αν η εταιρία δήλωνε μέγιστη ισχύς τους 276 ίππους. Αυτό ισχύει για όλα τα μοντέλα των «90s”. Δηλαδή η Nissan δήλωνε μικρότερη ισχύ από αυτή που πραγματικά απέδιδε το αυτοκίνητο. Αυτό γινόταν λόγω της συμφωνίας κυρίων που είχαν κάνει ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να μην βγάζουν στην παραγωγή αυτοκίνητα με απόδοση που ξεπερνά τους 276 ίππους.
Το τέλος της παραγωγής της σειράς R34 σηματοδοτούσε και το τέλος μιας εποχής καθώς η Nissan αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει ξανά στα επόμενα GT-R το όνομα Skyline. To 2007, λοιπόν, παρουσιάστηκε το νέο GT-R (R35) στο Tokyo Motor Show. Ήταν το πρώτο GT-R στην ιστορία που διατέθηκε προς πώληση σε όλο τον κόσμο.
Ο νέος V6 TWIN TURBO κινητήρας 3,8 λίτρων απέδιδε 485 ίππους στις 6400 σ.α.λ και 588 Nm ροπής στα μοντέλα που κατασκευάστηκαν από το 2007 μέχρι και το 2010. Στα μοντέλα από το 2010 και έπειτα ο κινητήρας δέχθηκε κάποιες αναβαθμίσεις με αποτέλεσμα η απόδοση να αυξηθεί στους 523 ίππους στις 6400 σ.α.λ με τη ροπή να φτάνει στη μέγιστη τιμή της τα 612 Nm.
Από το 2012 και μετά, τα GT-R έχουν αυξημένη απόδοση που φτάνει στους 542 ίππους με την ροπή να αγγίζει τα 628 Nm.

 

Γράφει ο Κοκοβίδης Θεόδωρος,
επισκέπτης της σελίδας.

Print Friendly, PDF & Email

Κάντε το σχόλιό σας

Το e-mail σας δεν θα δημοσιευτεί